FANDOM

V původním "velkém plánu" pro přesun z města na vesnici bylo také obsaženo garážové stání. Projednáno se sousedy, oznámeno na stavebním úřadu - všechny papíry jsou orazítkované, ačkoliv jsou razítka už poněkud propadlá.

Po 4 letech od nastěhování se konečně dostáváme k činu. Sice mi není úplně jasné jestli je to ten nejlepší nápad pod sluncem: nemít garáž (jen stání) není asi úplně optimální. Není to totiž ani tak místo pro auto, ale suché místo, kam jde kolem prostoru pro auto umístit regály a Bůh ví co na zeď a strop. I to blbé kolejiště by se tam dílensky vyrábělo o hodně lépe.

Garazove-stani-pult-SUP-3x7-1-1443799793

No co už: V místě plánovaného stání stejně garáž nepostavím neb na straně překáží kanalizace (dešťová i splašková). Myslím že až se pokazí motor brány v plotě, tak bude čas podniknout úvahu zda dřevěné stání nespálit (a bránu dát do sběru) a na jeho místě nevztyčit plnohodnotnou garáž.

Původně jsem měl vyhlédnuté stání od Floranet - později se ukázalo že to je přeprodávaný výrobek Delta Svratka a že od vymyšlení stěhovacího plánu stání citelně zdrahlo - v době psaní této stránky cca 55k s DPH. Kdysi za podobné stání chtěli necelých 30.

Konrad-800x600-0 1177

Po dlouhém hledání jsem našel podobný výrobek u firmy Konrád . Oproti Svrateckému výrobku je tedy stání menší, především užší o cca 20cm. Jenže změření šířky auta při naplno otevřených dveřích ukázalo, že se ani Astra, ani Megane stejně do 3m světlé šířky nevejdou, tak je jedno, že se nevejdou do 2,8m. Konstrukce pergoly je srovnatelná, odlišná je konstrukce skládku. Ovšem cena je neodolatelná - 27tis v základu.

Tím to ale jenom začíná, v ceně není (tam ani onde):

  • impregnace (3 - 6k)
  • nátěr (15-25k)
  • oplechování (3k)
  • okapy, svody (3k)
  • finální krytina (u nás šindel, hnědý obélník) (odhad - 6k)

Během času uzrál nápad, že když je tedy sklon střechy 15 stupňů a převýšení je cca 90cm - že by se ten prostor dal "nějak" využít jako minipůdička. Firma Konrád je výrobce, takže jsme po mnohonásobné výměně e-mailů dospěl k řešení, samozřejmě za vyšší cenu. Doplněný je pomocný vazník a rošt pro "půdičku", oplácání boku palubkami. V mé vlastní režii zdá se zůstane vyřešení roštu pro boční palubky (na délce 2,5m by se asi poněkud prohnuly), případná dvířka do půdy (čelní, boční) a samotný záklop půdy (nejlevnější palubky B/C co se mi povede sehnat).

Půdička bude malinká a hlavně nízká - po prvním metru hloubky už nepřesáhne světlá výška 40cm. Uvidím, zda ty palubky nabiju zespoda (to by byla ale docela síla) nebo shora.

Základ pod "skládkem" mají tvořit betonové patky (9ks), totéž pod nosnými sloupy pergoly stání (4ks, 2 patky jsou společné se skládkem)

Zakladove patky

Obrubníky a chodník za stáním

Skládek

Vlastní konstrukce stání

Půdička a obklad palubkami