FANDOM

Půdorys kuchyněEditovat

Kuchyne-pudorys

Půdorys kuchyně

Šířka kuchyně vč. komory je 4m přesně. Bez komory je kuchyně široká 307cm. Délka až k rozšíření arkýře je 360cm, tzn. 6x 60cm modulů - ať už se přidržíme nějakého "standardu".

Komora je po dodělání omítek 82cm široká, délka komory je cca 210cm. Na obě strany od stavebního otvoru pro dveře je cca 70-72cm.

V rohu mezi oknem a komorou plánujeme lednici. Samostatně stojící, neboť vestavné lednice jsou o kousek užší a mají citelně menší objem - až v poslední době výrobci přišli na to, že zákazníci vestavné trpaslíčky málo kupují a alespoň Samsung údajně dělá vestavné lednice, které mají objem srovnatelný s klasickými.

Ve výklenku tvořeném přesahem čelní zdi komory chceme potravinovou skříň. Ne však "klasickou", tedy s vysokánskými dvířky a vysokým plnovýsuvem s drátěnými vnitřnostmi - ale obyčejnou skříň se 4-5 plnovýsuvnými hlubšími zásuvkami. Máme za to, že při vytahování věcí přimo nahoru (nikoliv do strany, jako je u klasických potravinovek) se do prostoru vejde o dost více věcí - jen si musíme zvyknout popisovat krabice a plechovky na víku.

Rameno "U", které odděluje kuchyni od zbytku obýváku (či jídelny) je schválně posunuto mimo rovinu komory aby do kuchyně zbyl rozumně velký průchod. Zároveň, budou-li vysunuté zásuvky ať už potravinové skříně u komory nebo v barpultu, půjde alespoň nějak prokličkovat do kuchyně. Vstup bude zablokovaný jen když bude vysunutý jak zásuvka v barpultu, tak v potravinové skříni.

Okno nad dřezemEditovat

Kuchyne-drez

Pohled směrem ke dřezu

Okno nad dřezem je požadavek paní domu. Zároveň je toto okno jediné v denní části, kterým se dá koukat směrem ke vstupní brance (až jednou bude zbudován plot a branka).

Okno směřuje na severozápad a v průběhu stavby se ukázalo jako podstatné pro oslunění prostoru kuchyně a obýváku v pozdním odpoledni a večerních hodinách. Překvapivě zeď komory nebrání přímemu oslunění části obýváku.

Dřez bude nakonec asi jen 45cm široký. Údajně bude stačit 60cm myčka. Hela preferuje větší odkladovou plochu mezi lednicí a dřezem - v současném uspořádání vychází asi 45cm. Odkapávač bude přesahovat nad myčku. Naneštěstí místo, kde bude zřejmě baterie bude stále zasahovat do prostoru okna - jeho otevíravá část je ale cca 114-115cm nad podlahou (parapetní výška je 106cm), takže by se nějaká normální baterie měla vlézt. Bohužel, flaška JARu je téměř 30cm vysoká a pod okno se nevejde - musí na stranu.

Sporák, barpultEditovat

Kuchyne-sporak

Pohled na sporák a barpult

Sporák má být plynový, s elektrickou troubou. Z bytu jsme na plynové hořáky zvyklí a do domu plyn už stejně vede (vytápění plynovým kotlem.

Pro jistotu (pokud v budoucnu změníme názor) je vedle sporáku vyvedených 400V abychom mohli zapojit indukční desku.

Dohodli jsme se na výsuvné digestoři, žádný kovový přiznaný solitér, i když by možná v kuchyni vypadal zajímavě. Nad digestoří vyjde trocha místa na skříňku - není jasné zda výklopnou nebo dvojkřídlou otevírací.

Digestoř má odtah přes fasádu přímo ven - visí konec konců na obvodové zdi, takže ven už stavba vytahla 125mm KG trubku.

Kuchyne-vstup

Pohled do kuchyně z obýváku