FANDOM

K návrhu rozvodů a umístění zařizovacích předmětů jsme přistoupili zodpovědně - hned na začátku jsme zjistili, že nám umístění podle projektové dokumentace nevyhovuje. Více viz Návrh koupelen.

Koupelna1np

Návrh koupelny 1NP (SIKO)

Poté co jsme se (konečně) shodli na rozmístění věcí v koupelnách, udělal jsem pokud možno detailní instrukce pro instalatéra - opět pomohl ArchiCAD, kam jsem naskládal typizované zařizovací předměty a pro vykótoval umístění.

Nadto nám SIKO připravilo také plánek s umístěním jednotlivých vývodů. Pro jednoduchost přikládám

Koupelna2np

Návrh koupelny 2NP

Jsou okotované středy umyvadel resp. baterií ve sprchách apod. Umyvadlo ve 2NP je trochu problematické, protože jsou ve skřínce 2, a nejsou rozmístěné rovnoměrně (např. že by dělily desku na třetiny).

Instalatér dostal všechy obrázky, nadto pak ještě ze SIKA přeposlané vyjádření výrobce koupelnového nábytku:

Dobrý den,

V příloze zasílám několik obrázků + rozměry.
Rozsah výšek pro připojení vody a odpadu od podlahy je:
- pro K 147 N = 20-50cm od podlahy
- pro ID 85 N = 40-55cm od podlahy

S pozdravem Milan Lajčiak.
INTEDOOR s.r.o.
Československé armády 348
471 54 - Cvikov, CZ
tel.: +420 487 751 451
Když to vezmu po pořadě:

  • chybně umístěný vývod pro baterii nad vanou, o 7cm. Naštěstí koupelnové studio tvrdí, že se to stále vsákne a baterie bude nad vanou.
  • Výška baterie ve sprchovém koutě vyměřená od hrubé, ne od čisté podlahy
  • Odpady výš, než udává výrobce umyvadlových skříněk

KuchyněEditovat

Naproti tomu nábytek Litera dodal pouze vizualizaci kuchyně, po vypruzení napsal kóty a dostali jsme obecný papír, který říká kde se mají umisťovat zásuvky.

Čekal jsem tedy trochu větší péči - jsem tupé hovádko, které si možná v kuchyni uvaří večeři, ale nemá praktické zkušeností s rozmístěním zásuvek, světel apod vzhledem ke spotřebičům, pracovním plochám a efektivitě práce v kuchyni.

Poučení pro příště: kuchyňské studio může být dražší než truhlář, ale vyřeší i rozvody s ohledem na práci v kuchyni.

Kuchyne

Vizualizace kuchyně s kótami

Vývody jsme tedy museli upřesnit sami. Instalatérovi jsem vrazil do ruky vizualizaci s tím, že odpad nesmí být' za myčkou, ale vedle'. Samozřejmě se instalatér trefil přesně za hranu myčky, a pak musel odpad posouvat jinam.

Na plyn se v původním projektu trochu pozapomnělo - dohodli jsme, že se povede po fasádě zvenku. Nakonec to dopadlo jinak...